أفـتح أقـفـال قـلبـك

09 July 2008

أنا لها

كل منا له حلم يتمني تحقيقه في المستقبل وبقدر علو الهمة وسمو الحلم تهون كل الصعاب ما رأيكم أن تشاهدوا هذا الحلم الجميل
عندما أصل الي سدة الحكم سأقضي علي الفساد سأقيم العدل سأنشر الخير وأقيم الدين وأكون صلاحا له سأعمر الصحراء وأحارب الأعداء وأصالح الاخوه والفرقاء سأبني بيدي ألف مسجد سأخط بقلمي ألف مصحف وأقيم صوامع العلم للعلماء سأسس صروحا للتجاره وأقف حارسا للماره وأرد كرامة الأقصي وأرفع قدرك يا معلمي سأغزو في سبيل الله حتي ترفع راية لا اله الا الله
ولكني مازالت صغير عاجز عن التفكير وهذا حلمي الكبير أن أكون أنا لها من يزود بدلا مني ويقول عني أنا لها أنا لها
امضاء
طفل صغير

2 comments:

الزواج.....روضة الحب said...

السلام عليكم
أحلامك كلنا بنحلم بيها
بس الأطفال اللي عايزين يطلعوا للحكم من دلوقتي بقوا كتير قوي
أولهم إبني
والله أنا مشفقة علي الجيل اللي جاي


بس ليه بتحبي تشاكلي فطوب الأرض؟
دة حب وحش أوي
ربنا يوفقك ويجازيكي خير

أمـ الله ـة said...

أهلا بيكي يا رضوي واسمحيلي أسميك كده الحلم دا لطفل لسه مجاش دا حلمي أنا اللي نفسي يتحقق من خلال أولادي في المستقبل انهم ينصروا الدين وأدعو الله أن يتحقق